Saturday 3 July 2010

Carti

Trebuie sa marturisesc ceva.

Iubesc cartile ieftine.
Si nu ma refer la carti ieftine in sensul Twilight, care sunt prost scrise dar sunt scumpe pentru ca le citesc toti pre-adolescentii amatori de vieti altele decat ale lor. Nu.
Ma refer la cartile ieftine cumparate pe maxim 15 lei din anticariate, sau aruncate pe un oarecare raft marginas in Carturesti.

Carturestiul dintre Romana si Universitate are la mansarda, langa sectiunea de carti de religie, niste rafturi ascunse bine pline cu carti la 10 lei, majoritatea scrise de autori necunoscuti (inca).
Am vanat in ultimul timp acele carti si de multe ori gasesc ceva care sa ma atraga.

Pasiunea mea pentru morbid si bizar a fost satisfacuta pe deplin in ultima carte pe care am citit-o, cumparata chiar de pe acel raft, la intamplare. Care a fost criteriul dupa care am ales-o? Pe reviewul de pe spate -- pe care recunosc ca nu l-am citit, ci doar l-am scanat fugar -- se regasea numele scriitorului meu preferat (E. A. Poe) si asta a fost.

Geniala cartea.
Paiejenel (Spider) de Patrick McGrath,
editura Art

Joi mi-am mai cumparat o carte, tot la 10 lei, din care nu am apucat sa citesc prea mult. Oricum, pe acelasi principiu am ales-o si pe ea, cuvintele fiind "morbid, tragicomic, grotesc" de data aceasta.

Balada Cafenelei Triste de Carson McCullers
editura Maestrii Leda

Dedesubtul etichetei de 10 lei se poate distinge o alta a carei valori este de 23.90, ceea ce ma incanta nespus. Acei 14 lei redusi imi dau ocazia de a lua inca o carte jumate, si am deja una in vizor, de pe acelasi raft.

Cu toate astea, cartea mea preferata difera mult fata de acestea. Este o carte clasica, veche si deloc ieftina tinand cont de editia speciala in care am citit-o.

Wuthering Heights (La Rascruce de Vanturi) de Emily Bronte este cea mai buna carte pe care am citit-o.

Voi?

Chiar as fi intrigata sa aflu care e cartea voastra preferata, care sunt parerile voastre cu privire la cartile enumerate, si -de ce nu- niste recomandari pentru vara.




4 comments:

IoRa said...

ahhh carti <3

Apropo de carti ieftine (adica FOARTE ieftine) , este un anticariat la Universitate , pe un colt fata in fata cu coltul cel mai indepartat de piata al lui Coltea xD . Unde gasesti carti noi(sunt de fapt carti returnate de la alte librarii)
Mi-am luat 2 carti minunate cu doar ... 4 lei .. 4!!!
Soarele gol de Asimov
si
Cartea cu Himere (antologie): Kafka, EA Poe, Balzac, Dickens, Wilde, Kipling si altii <3

Cartea mea preferata:
Dune , o iubesc. Si sa nu ma iei cu prostii de genul : "Mie nu imi plac SF-urile"

pentru ca NU este SF .. Este o combinatie de de toate: un pic de sf cu , religie, filosofie, ecologie, politica, morbid, actiune, dragoste, magie si si E minunata. Recomand macar primele 4 carti, din seria de 7 xD

Vroiam sa citesc foarte mult Wuthering Heights... Dar nu am apucat, pentru ca de obicei iubesc romanele scrise in sec 18-19 de autori feminini: Jane Austen(<3), Charlote Bronte and others :D

Acum citesc : Stapanul Inelelor si Soarele Gol <3

Oana said...

nu am priceput unde e anticariatul ala xD dar trebuie NEAPARAT sa-mi zici unde e


si vreau si eu cartea cu himere... NEAPARAT. <3

si nu, mie-mi plac SF-urile, si am citit si Dune.

Zam Zum said...

Jeanette Winterson scrie genial. "Sexul ciresilor" si "Portocalele nu sunt singurele fructe" sunt niste lecturi ce nu trebuie ratate. Ar mai fi si "Sunt un animal Viskovitz" de Alessandro Boffa.
Momentan eu citesc Belle de Jour "Aventurile intime ale unei prostitoate de lux londoneze" e foarte kinki dar e scrisa cu talent...

Oana said...

"Aventurile intime " voiam si eu s-o cumpar.

"ecstasy" de ryu murakami e tot asa, kinky rau dar foarte misto scrisa.